Jammer maar helaas....

21 november 2018 - Totra, Zweden

Oh het was bijna zover....een eigen huis in handbereik maar heeft helaas niet zo mogen zijn.
Ik zal bij het begin beginnen.....
Na best wat huizen bekeken te hebben was Dave samen met Sandra op een zondag
naar een bezichtiging gaan kijken aan de rand van het dorp. Nadat ze daar geweest waren kwam Dave helemaal enthousiast terug. Echt een huis voor ons....zei hij toen hij terug was. De dinsdag erna was er nog een bezichtiging en ben ik mee gegaan. Echt een erg leuk huis en erg ruim. Helemaal top. Alleen was de hypotheek eerst nog wel lastig. Als Dave een vast contract zou hebben zou het makkelijker zijn melde de bank. Hierdoor ging Dave met zijn baas praten om te vragen of er opties waren dat hij kon helpen. Zijn baas wilde helpen waar hij kon en nodigde hem uit voor een gesprek. Dave kwam daarvan terug met een vast contract. Echt super tof!!! Gelijk bij de bank geïnformeerd naar de hypotheek en dat was mogelijk en hebben we gelijk een bod gedaan. Dit bod werd afgewezen en er werd een volgende bezichtiging ingepland. Ook toen zijn we weer kijken. Er waren wel meer mensen komen kijken, maar geen geïnteresseerde. Zodoende waren wij de enigste en hadden de vraagprijs geboden en het bod werd geaccepteerd. Helemaal top....een eigen Huis! 16 jan zou de sleuteloverdracht zijn. We waren helemaal blij en in ons hoofd al bezig met inrichten en opknappen van het huis. Afgelopen zondag was het contract teken tijd. Om 5 uur moesten we in Gävle zijn op het makelaars kantoor. De verkopende partij was een stel dat uit elkaar is. Zij was er al maar we moesten wachten op hem en hij had ook hun dochter mee. Zij moesten eerst nog een vragenlijst invullen over het huis en daarna liepen we met z'n alle het contract door. Tijdens het doornemen kwam ineens te sprake dat er geen internet in het huis aanwezig Is, terwijl dit wel in de verkooppapieren stond. Ook de makelaar keek hiervan op en zei ook tegen de verkoopkant...dat het valsheid in verkoopinfo was en de vraag hoe dit nu opgelost ging worden. Die 2 zaten maar wat te draaien en weinig zinnigs te zeggen. Er kwam vervolgens een verhaal uit dat er wel de kabel al zou liggen maar dat het nog niet gebruikt werd. Internetkosten hier zijn hoog. Het kost tussen de 2500 en 3500 euro om te krijgen. Er moet gegraven worden en vanuit een hoofdlijn verlengt worden. Er is niemand die dat geld neer teld om er geen gebruik van te maken. Dus dat was een erg raar verhaal.
De makelaar zei dat er 2 opties waren. Of een clausule in het contract dat we na info inwinning met de verkopende partij er samen uit moesten komen of wachten met tekenen en dat wij eerst info gingen opvragen qua kosten. Dave en ik bespraken de opties, ze konden ons toch niet verstaan. Ik was eerst voor de clausule want was er bang voor dat ook dit huis aan ons neus voorbij ging. Dave zei gezien hun reactie gaan we daar met hun niet uitkomen. Verstandigste optie eerst info inwinnen. Dus tekenen werd uitgesteld. Wij weer terug naar Totra. Dave is maandag gelijk met het internet bedrijf gaan bellen en wat ons al deed vermoeden er is geen internet. Ze konden het wel aanleggen maar omdat ze dan voor 1 huis moeten komen waren de kosten hoger en was er een wachttijd van 3 tot 9 maanden. Dit omdat de vraag hoger is dan ze aankunnen.
Ook had Dave vocht gezien...waarop hij als reactie vd verkopers kreeg... Ja is alleen nat als het goed geregend heeft. Als ze al over het internet liegen waar zullen ze nog meer over liegen. Als het echt een vochtprobleem zou zijn wordt hetgeen drainage issue en zou er nog eens 10.000 euro aan kosten bijkomen. Wij waren het over eens dat deze kosten vd verkoopprijs af moest. Dit zo gemeld aan de makelaar die ons volledig begreep. Hij had dit ook nog nooit meegemaakt. Hij zou de reactie overbrengen en Dave terugbellen. In de avond krijgt Dave een telefoontje....de verkopende partij wil geen oplossing bieden en geen kosten dragen. Hierdoor zijn wij gestopt met het huis....zij liegen en als het uitkomt willen ze geen oplossing bieden. Sandra zei dat het dan waarschijnlijk zo is dat ze zo diep in de achuld zitten dat ze gewoonweg niet lager kunnen. Jeetje ik was en nog steeds wel er letterlijk ziek van. :-(. En wie weet wat voor skeletten er nog uit de kast zouden gaan komen..... We zoeken weer verder. Alles gebeurd met rede zegt men...nou daar hoop ik dan op. Ik hou jullie op de hoogte bij nieuwe ontwikkelingen....

X

1. Hanny & Mark:
    21 november 2018
    Ojee dat is balen,nu weer verder zoeken ,succes ermee.
  2. Linda Van Oers:
    22 november 2018
    Dikke knuf lieverds!!
    Echt jullie huis komt nog wel en dan zal het meer dan perfect zijn. Moed houden heb vertrouwen. 😘
  3. Leny Robbe-Mols:
    22 november 2018
    Jullie vinden jullie eigen stekkie wel .
    En inderdaad alles heeft een reden
    🍀🍀🍀🍀🍀
  4. Hetty Brugman:
    26 november 2018
    Hou moed lieverd. Het perfecte goede huis komt echt wel.