Het aftellen is begonnen!

15 februari 2019 - Totra, Zweden

Zo eindelijk weekend. Was een drukke anderhalve week :-).

Zondag 3 februari was het weer op naar Tilburg. De heenweg was alleen niet vlekkeloos. Het sneeuwde hard en er lag erg veel sneeuw. Dave bracht me naar het treinstation in Gävle. De trein van kwart over 9 was mooi optijd. Uurtje naar het vliegveld. Dave stuurde een berichtje dat ie weer in Totra was en werd al op tv afgeraden om naar buiten te gaan door het weer. Op het vliegveld zag ik de ene na de andere verre vlucht al gecancellt staan. Oei als dat maar goed gaat. Ik heb wat gegeten en gedronken en ben toen alvast naar de gate gelopen. Nestelde me lekker op een stoel, e-reader aan en lezen. Vlucht zou oorspronkelijk 13:30 zijn. Maar door het weer ging hem dat niet worden. Het werd 14:00, 14:15.... het vliegtuig mocht niet vanuit NL vetrekken door de sneeuwval. Uiteindelijk toch gekomen en konden we gaan boarden. Zitten we in het vliegtuig helemaal vol komt de piloot met de melding dat we toch nog even moeten wachten omdat er sneeuwbergen weg geschept moeten worden :-). Hihi. Uiteindelijk in de lucht. Rechts van mij een jonge mooie Zweedse meid en links van mij een kerel ui Hilvarenbeek.... raar was wel dat die meid onderweg tot 2x toe een snus zakje in haar mond stootje. (is een tabakzakje, soort pruimtabak). Komt de piloot weer met een mededeling. Er kwam turbulentie aan en of iedereen losse spullen weg wilde stoppen. Nou en turbulentie was het. Ging zo hard dat ik er misselijk van werd. Gelukkig duurde het nog geen 10 minuutjes. Door de vertraging hadden we bij landen ook geen gate om aan te parkeren...dus vanuit het platform moesten we met bussen naar de terminal. Nou uiteindelijk kwart bijna half 7 in de auto op weg naar tilburg. Nou gelijk door naar Goirle want Dani had zijn feestje en moest ik natuurlijk heen. Ik had voor hem een Zweeds voetbal t-shirt gekocht. Vond ie gelukkig super leuk. Ruud had wat soep en broodjes voor ons... erg lekker na zo'n lange dag. Daarna naar pa en ma. Spullen uitpakken en lekker op de bank met pa en ma.

Maandag een dag werken op kantoor en savonds lekker happen bij 't Zusje samen met Monique, Farnaz en Amanda. Super lekker maar zeker super met de meiden.

Dinsdag weer werken op kantoor en ben ik savonds met pa en ma naar Diesen gegaan naar de Wokpalace. Als verassing hadden pa en ma geregeld dat ook Harry en Nel er waren. Was super leuk en gezellig. En oh ook dat was erg lekker....

Woensdag ochtend knuffelen met Bobbi! De kleine meid van mijn 'kleine' neefje en zijn aanstaande. Wat een dotje..... helaas mijn neefje niet kunnen knuffelen maar dat komt hopenlijk snel :-). Om 12 uur stond Rowena voor ons klaar. Weer even de schaar erin. Na het knippen ben ik met pap en mam naar de stad gegaan. Ff ouderwets shoppen. En mocht een verjaardag kadootje uitzoeken. Dat werd een handmixer. Want wil straks in ons huis lekker gaan bakken... ;-). Lunch bij de Hema. Papa verse snert en mama en ik een flink bord ragout. We zouden eigenlijk savonds naar de friettent gaan maar we zaten nog zo vol vd lunch dat hem dat niet werd...hihi. om 20:00 had ik met Vanessa afgesproken en super leuk dat ook Rianne er was. Ik had een taartje meegenomen en vanessa had wat lekkere hapjes. Erg gezellig.

Heel laat kon ik het niet maken want donderdag ochtend moest ik al om kwart over 7 op het station staan...trein naar Helmond. Want vanuit Helmond op weg naar Frankfurt voor 5 dagen Ambiente beurs. Ik reed met 2 collega's mee een autorit van 3 1/2 Uur. Bij het hotel aangekomen was het in checken, spullen opbergen en op naar de Messe. Daar hadden we een introductie van Rosenthal. Einde vd dag werd het team opgesplitst en ben ik met nog 3 collega's in het restaurant Dalmatia gaan eten. De volgende ochtend na ontbijt met de trein wewr naar de Messe en beursdag kon beginnen. Beursdagen zijn lang en best vermoeiend maar ook erg leuk. Klanten ontmoeten en naar de leveranciers om te praten over de nieuwe artikelen voor het nieuwe seizoen. Vrijdagavond bij een erg goede italiaans restaurant beland. Zaterdag einde van de dag is het team ook altijd opgesplitst tussen feestjes en etentjes met leveranciers. Mijn collega Julian en ik hadden een etentje met onze Deense leverancier Kahler. Was een klein familie restaurant met ook nog een 60tig jarig verjaardags feest. Jaren 60 muziek ging hard en werd flink gerockt en rollt..hahaha. Zondag na de beursdag hebben we een traditie om met interhal te gaan eten bij een top italiaan. Maandagavond na de beursdag was het tijd om terug te gaan. We zouden eerst wat eten in een restaurantje vlakbij het hotel maar om tijs te sparen gingen we onderweg bij de Mac Donalds eten. Ik was om half 1 bij pap en mam. Dinsdag mochten we gelukkig wat later beginnen....iedereen was gesloopt. Dinsdagavond nog even een avondje met Diana kunnen gaan eten. Fijn elkaar ook nog even te zien. Te weinig tijd....zou graag meer mensen gezien willen hebben...is me alleen niet gelukt. Wie weet een volgende x. Woensdag had ik mijn vlucht terug. Pap en mam hadden me naar Schiphol gebracht. Weer naar Zweden. Dan kunnen we nu echt gaan aftellen naar ons eigen huis. Hebben er erg veel zin in.... en als verassing voor de kinderen komen mijn ouders zeer binnenkort over. Kan haast niet wachten om ze hier alles te laten zien.... :-).