Kerst komt eraan.... :-)

19 december 2018 - Totra, Zweden

Oh wat ben ik een slechte blogger :-(. Sorry mensen x.
Het Is alweer even geleden....maar dan hebben we in ieder geval ook wat om te schrijven...hihi.

We hadden bijna nog een keer het witte huis. Echt waar. Maar de regels zijn hier best apart waardoor het voor een 2de keer door onze vingers glipte. De verkopers kwamen terug naar ons of we nog steeds intresse hadden in het huis. Tuurlijk hadden we dat, maar door de voorgaande omstandigheden gingen we qua bod wel een stuk lager zitten en we hadden als voorwaarde dat er een technische bezichtiging komt. Dan komt er iemand het hele huis grondig nakijken op mankementen en maakt daar een rapport van. Dit zou dan als clausule in het koopcontract komen dat als er teveel uit die technische bezichtiging zou komen we nog kostenloos onder de koop uit konden. Dit was zondags. De verkopers gingen akkoord met ons bod en voorwaarden. Nou helemaal Top! Wederom een huis in handbereik. We zaten met z'n tweetjes alweer de kamers in te richten.
Helaas weer van korte duur. We zouden de woensdag gaan tekenen....en maandag krijgen we een mail via de makelaar vd verkopers dat ze toch meer willen dan ons bod. En als we hun prijs niet wilde betalen dan gingen ze het huis weer in de verkoop zetten. Wat een mensen joh...dave heeft een nette maar toch we zijn het er niet mee eens mail terug gestuurd. Zo ga je niet met mensen om en dat ze het dan maar weer in de verkoop moeten zetten. En als ze weer terug zouden komen we nog een lager bod geven. Ik geloof dat het woensdag of donderdag was dat het huis weer online stond met bezichtigingen voor de dinsdag en dr zondag erna. Verkoop tekst stonden veranderingen in, geen internet meer en nog wat aanpassingen, maar wel voor weer de volle prijs. Zover we in de gaten hadden waren er geen kijkers, maar dat weten we niet zeker. Dave heeft het idee 3de x scheepsrecht....ik weet het nog niet. Maar we zullen het zien.
We hebben Niek zijn 7de verjaardag in Totra gevierd. Hij vond het wel wat lastig dat het niet zoals voorgaande jaren was, maar dat ging helaas ook niet. 7 jaar alweer...wordt al een echte vent ;-). Zijn partijtje voor zijn vriendjes doen we in januari. Dan is de drukte van de feestdagen en de vakantie voorbij. Dus die heeft ie nog tegoed. De tijd van kerst komt eraan en zijn naar 2 kerstmarkten geweest. Geen grote hoor maar gewoon ff voor de fun gaan kijken. Er was een markt in ocklebo in een soort gemeente huis. Was erg klein maar heb daar wel erg lekker Glog (soort gluwein) gekocht. En anette een erg mooie kerstschaal. Een mevrouw zei dat er aan de andere kant van Ockelbo ook nog een markt was. Ach we waren toch in de buurt dus zijn we daar ook even gaan kijken. Best leuke spullen maar was ook wel een beetje aan de prijs. Maar was wel leuk om even gezien te hebben.
Het weekend erna zijn we naar Axmar geweest in een oude molen geloof ik dat het was. Die was erg gezellig en heb ik een alcoholvrije Glog voor de kindjes gekocht. Voordeel van die markten is wel dat je overal Glog mag proeven. :-). En kan je verzekeren is echt erg lekker...hihi. ook had ik verse vis voor Dave gekocht. De visboer die er stond is erg bekend in de omgeving voor zijn goede vis.
De dag na de kerstmarkt in Axmar was het weer tijd om het vliegtuig te pakken naar NL voor een bliksem bezoek. Voor het eerst alleen met de trein vanuit Gävle. Ik moet zeggen openbaarvervoer is hier echt goed geregeld. Je boekt een treinkaart en je hebt een eigen stoelnummer en er zijn rekjes voor je koffer. Echt top. Ik had de trein van kwart over 9. Dave was zo lief om me naar Gävle te brengen. Met de trein is het een uurtje, en was om iets voor half 11 op Arlanda. Ruim op tijd op het vliegveld. 1 nadeeltje is wel dat de trein in terminal 5 stopt en voor de gate moest ik naar termibal 2. Dat was best een stukje lopen :-). Ik vloog om half 1 en had de pech dat Ik er op het vliegveld achter kwam dat ik een blaasontsteking had. Ik mama een app gestuurd en die had gelijk een afspraak bij de huisartsenpost voor me gemaakt. Bij het boarden was er al vertraging ontstaan. Het tanken liep uit...al met al best wat vertraging maar hadden ze in de lucht ingehaald. Kregen we zo'n muffe boterham met kaas...die zijn echt niet lekker. Bij aankomst Schiphol stonden pap en mam al te wachten. Super fijn hun weer te kunnen knuffelen. Vanuit Schiphol naar Tilburg en de huisartsenpost. Na check medicijnen meegekregen. S'avons eerst heerlijk frietjes en een frikandel gegeten en daarna lekker op de bank met pa en ma.
Maandagochtend werd ik om kwart over 6 opgehaald voor 3 dagen Rosenthal salesdagen in Selb. Een rit van een goeie 7 uur rijden. Hotel was dit jaar wel goed. Lekkere bedden en een goed ontbijt. Maandag kregen we presentaties van de nieuwe artikelen zaten erg mooie dingen bij die denk ik erg goed zullen zijn. Maandagavond een dinner in het Rosenthal hotel. Moet bekennen het enigste lekkere was het voorafje carpaccio :-(. Wel erg goed geslapen. Pech alleen dat we de dinsdag al om half 8 klaar moesten staan bij het hoofdgebouw van Rosenthal. We werden met de bus opgehaald. 1 bus voor de internationale ploeg en 1 voor de Duitse ploeg. We moesten 3 uur in de bus naar Dessau om naar het 'Bauwhaus ' te gaan kijken. Ik kan alleen zeggen wat een vreselijke dag. De hele middag ik kamers gekeken doen jij helemaal niet boeien, bijna niemand eerlijk gezegt. Lunch was vreselijk leek wel een gevangenis. Uiteindelijk om 5 uur weer in dr bus en moesten we naar woonhuizen gaan kijken die ook geïnspireerd waren door het Bauwhaus. Echt heel erg. De international bus was ook echt zo klaar. We hebben helaas nog een half uur op de Duitse groep moeten wachten. Daarna het leukste stuk vd dag...op naar de kerstmarkt in Leipzig. Helaas maar 1 1/2 uur maar was wel erg leuk om te zien. Super mooie kramen, maar veel met erg dure kerstornementen. Een houten hanger met een treintje erop 29,95. Nou daar schrok ik even van. Waren met z'n drietjes een hapje gaan eten bij Vapiano's. Begon helaas wel te miezeren. Om 21:00 werden we bij de kerk opgehaald. We reden uiteindelijk weg om kwart over 21:00. 2 1/2 terug rijden naar Selb. Ik lag om 00:00 op mijn hotel kamer. Was kapot. De woensdag zou het programma om 9 uur beginnen maar omdat het zo laat was geworden mochten we half 10 beginnen. Joehoe. Het was in het 2de gebouw en we komen een soort examenhal binnen. Ieder moest achter een tafeltje plaats nemen. We kregen een presentatie marketing. De lunch kregen we in de fabriek. Op zicht best grappig eten was minder. Ik moest wat sneller eten omdat ik nog een systeem training had van 4 uur. Om 16:30 eindelijk klaar en kwart over 5 in de auto terug naar NL. Om half 12 was ik weer bij pa en ma.

Donderdag gewerkt op kantoor en savons met mijn ouders gegeten bij het social dinner in het zuiderkwartier. Om half 8 zat ik in de auto van mijn ouders op weg naar de reeshof voor een sinterklaas en kerst avond met de girls. Was erg gezellig. Hadden we veel te veel hapjes bij ons en lekker gekletst. Ieder had 2 kadootjes mee 1 fun en 1 gewoon kado. Ik had natuurlijk een Zweeds pakket bij me. 1 chocolade pakket waar vooral Amanda en Renatebom gevochten hebben tijdens het spel...hahahaha en een Jul pakket ( jul = kerst) met kerstkabouters en aventkaarsen. Die heeft Vanessa uiteindelijk mee genomen. Mijn prijzen waren rituele handcreme en een rituals pakketje. Erg lekker. Ook hier was ik om 00:00 van terug.
Vrijdagochtend was het gewoon wewr werken. Meeting met het team over 2018 en 2019. En hebben ons kerstkado gehad. Een gave lamp die gelijk een Bluetooth speaker is. Moet alleen nog even naar Zweden opgestuurd worden :-).
Vrijdagmiddag hadden we ons team Uitje. Een golfclinic bij de Efteling gevolgt door een dinner in het Eftelinghotel en mochten er ook slapen. Was exht super leuk. De zaterdag na het ontbijt ging het hele team naar de winter Efteling. Helaas kon ik daar niet mee mee. Ik werd om half 11 door mijn ouders opgehaald weer op weg naar Schiphol.
Het was me het weekje wel.
Waren mooi op tijd op Schiphol. Ik vloog om half 3. Ook dit liep helaas bij vertrek al uit. Maar wederom weer ingehaald tijdens de vlucht. Om half 5 geland en na snel wat gegeten tevhebben zat Ik iets voor 6 weer in de trein naar Gävle. Om 8nuur was ik weer in Totra. Helemaal kapot, maar ook wel weer fijn om even in Tilburg te zijn. :-)

1. Corry en Aart van der Rest:
    20 december 2018
    Hoi Sabrine en Dave. Jammer dat het niet is gelukt met het huis, maar er komen vast nog veel nieuwe kansen in het nieuwe jaar.
    Voor nu, ook namens Aart, alvast hele fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond 2019 toegewenst!!!
  2. Patrick:
    22 december 2018
    Dave ,Sabrina en kids .
    Leuk om af en toe te lezen hoe het jullie vergaat fijne dagen
  3. Hetty Brugman:
    25 december 2018
    Je had weer een stampvol programmaatje he. Fijn voor je dat je je vriendinnen en ouders weer even gezien hebt. Voor nu geniet van de schitterend mooie witte wereld. Jullie hebben tenminste een witte Kerst wij hebben vandaag een zonnige dag. Hele fijne dagen voor jullie allemaal en een onwijs goed, gelukkig, gezond en liefdevol 2019 met heel veel goede spirit. Xxxx🎅🤶🎄🍾🍷🎆✨
  4. Rob en Marleen:
    30 december 2018
    Veel succes met het kopen van een nieuwe woningxxx
    een heel fijn en gelukkig 2019 toegewenst