Wat vliegt de tijd....

27 mei 2019 - Bergby, Zweden

Jeetje alweer eind mei....wat gaat de tijd toch snel. Wat er allemaal gebeurd is in mei 2019...

Weekend van 3 mei was super!!!! Ik had samen met Michiel en Marco afgesproken dat zij samen met Robin en Michel naar Zweden kwamen als verassing voor Dave zijn 40ste verjaardag. De mannen vlogen al om 8 uur in de ochtend. Is had Anette gevraagd of zij ze op kon halen op Gävle centraal. Aangezien onze auto kapot is en ik moest werken hadden we de hulp van anette nodig. De jongens waren om 1 uur bij ons huis. Eerst even overal rond gekeken en daarna zijn ze met z'n vieren uitgeteld op de bank geploft...wachten op Dave. Ik werkte in de tussentijd door....en om half 5 kwam Dave thuis. Anette was in de tussentijd ook gekomen om zijn reactie te kunnen zien. Toen Dave thuis kwam stond ik in de gang hem te filmen. En dat vond hij erg raar en vroeg wat ik aan het doen was. Ik zei dat ie dat vanzelf zou zien en dat ie door moest lopen....hij vond het maar al te vreemd maar liep door en zag zijn maten staan om de hoek bij de tv. Hij vond het superleuke verassing.!!!!

De jongens bleven het Weekend en we hadden slaapplekken voor ze gemaakt in de kamers vd kinderen. Vrijdag op zaterdag sliep Nora bij Noah dus kon Niek bij ons. En zaterdag sliep Niek bij Jeppe en sliep Nora bij ons.

Zaterdag na uitgeslapen en opgefrist is Dave in de middag met de jongens naar de grill plaatst gereden. We hadden de auto van Anette geleend voor het weekend.. was erg lief. De jongens vonden het super op de gril plaats. Is daar ook erg mooi en rustig. Ze kwamen helemaal bij :-).

daarna ben ik met Michiel, Marco en Michel ofwel de 3 M's  hahaha naar de Lidle gereden. Ze wilde graag bbqen of bakplaten. Maar bbq ging niet ivm geen gas. Dus werd het bakplaten. Bij de Lidle alles gekocht wat nodig was incl een bakplaat....bleek namelijk dat wij er geen meer hadden...hahahah. Dus kreeg Dave van de jongens voor zijn verjaardag een bakplaat. We hebben heerlijk gegeten en daarna super veel lol gehad met het spel 30 Seconds. Was echt hilarisch. Tranen liepen soms over Dave zijn wangen.

De volgende dag na ontbijt gingen de jongens alvast hun spullen pakken want om 5 uur moesten ze weer de trein terug hebben. Ze zijn daarom op tijd naar Gävle gereden zodat ze daar nog konden rond kijken en Dave mocht nog 1 verjaardags cadeau uitkiezen. Nou dat is een frietpan geworden. Dave vind ovenfriet niet zo lekker. Na een middag samen in Gävle zijn de weer per trein terug gegaan naar het vliegveld.  Om 9 uur vlogen ze weer terug. Was super ze hier een weekend te hebben en te laten zien waar we wonen. ;-)

Het weekend van 10 mei. 11 mei was Dave jarig en is hij 40 geworden. Hij wilde het niet echt vieren maar ja jullie kennen me ik vier altijd een verjaardag ook al zijn ze nu wat kleiner van aard. De kindjes en ik zaten de hele ochtend te knutselen om voor dave mooie posters en versieringen te maken voor zijn 40ste verjaardag en dat waren erg mooie knutselwerken geworden. Door al het knutselen waren we de tijd wat vergeten en was het al 10 uur voordat we het in de gaten hadden....dave kwam al naar beneden en ontbijt op bed was misslukt. Wel zijn we in de middag naar Gävle gereden samen met Anette om bij 2 autodealers te gaan kijken voor een nieuwe auto. Bij de eerste had Dave een mooie Hyundai gezien. Hebben samen een proefrit gemaakt en ik vond deze erg lekker rijden. Bij de 2de dealer stond een net binnen gekomen Kia sportage. Ook daar samen een proefrit in gemaakt en Dave vond deze helemaal super. We hadden nog wat te bespreken...;-)

Om zijn verjaardag toch te vieren kwamen Anette, Sandra, Anders en de kinderen bij ons eten. Ik had verse groentesoep gemaakt en broodjes uit de oven. Iedereen vond het erg lekker gelukkig.

De zondag 12 mei (moederdag in NL) hebben de kindjes en ik het met papa goed gemaakt en toch nog ontbijt op bed kunnen  geven. Dat vond dave wel erg leuk. Ook was Sandra jarig. Maar ook zij viert het nooit...maar zijn om 11 uur langs gegaan voor een bakkie en wat lekkers en ik had toch een kleinigheidje meegenomen voor haar verjaardag. Daarna ben ik met Anette, Dave en de kindjes naar de grote Loppis (rommelmarkt) in Gävle geweest. Hadden er alleen een innebandi stick voor Niek gevonden. Voor de rest was het dit x niet zoveel. Maar niet getreurd er is er snel weer 1. We zijn ook terug gegaan naar de 2de autodealer het is toch de Kia geworden. Was jonger en minder op de teller. Dus eigenlijk ook wel de beste keus.

Vorig weekend hebben we lekker in en rondom het huis gewerkt en geklust. Het was super lekker weer en zijn lekker bezig geweest.

Deze week zijn we dinsdag bij stef bij de B&B gaan bbqen. Stef was jarig die dag en zo toch een beetje gevierd samen. En dan dit weekend....was een rustig weekend. Gisteren naar de second hand geweest met Anette gewoon om even wat te doen te hebben...heb wel een stapel goede LP's gescoord voor weinig. :-). Helaas wel veel regen dit weekend hierdoor niet veel buiten kunnen doen.

Vandaag 26 mei is het hier in Zweden moederdag. Ik werd dan ook vanmorgen  om kwart over 8 gewekt door 2 kindjes met knutselwerkjes en een man met een dienblad voor ontbijt op bed voor 3. Want de kids vinden dat gewelig. :-). Ik had alleen nog niet echt honger....hihihi. Verder vandaag wel een heerlijke lange loop gedaan...lekker muziek op en door de bossen. Het was op gehouden met regenen en zelfs de zon kwam er door.....in het bos werd mijn pad afgesneden door 5 overspringende herten....dat is toch wel erg gaaf.... ;-)

1. Henk en Mady:
    27 mei 2019
    Nog steeds hartstikke leuk om te lezen ..
    Liefs
  2. Linda Van Oers:
    27 mei 2019
    Jullie vieren wat af daar😉. Mooi om te lezen dat er veel genoten wordt daar! En top dat jullie weer n auto hebben, toch n stuk handiger. Dikke knuf Linda
  3. Hetty Brugman:
    15 juni 2019
    Wauw wat is het genieten zeg. En wat gaaf dat de boys zijn geweest voor je mannetje. Gelukkig heb je je weer je eigen vervoer. Gave auto de Kia sportage. Veel knuffels van ons.