Wat vliegt de tijd :-)

2 oktober 2018

Zo de tijd vliegt voorbij. :-)
Vorige week zaterdag zijn we een dagje uit geweest met z'n viertjes. We zijn als verassing voor de kindjes naar de bioscoop geweest in Gävle, naar The Incredibels 2. Niek was helemaal onder de indruk van de bioscoop. En hij vond de film erg leuk. Nora had halverwege de film er al wel genoeg van. Dave is toen maar met haar naar buiten gegaan. Ik heb samen met Niek de film afgekeken. Daarna omdat het zaterdag was en een traditie in Zweden, zijn we naar de snoepwinkel geweest en hebben de kindjes snoepjes mogen scheppen. En als kers op de taart zijn we gaan eten bij Mcdonalds. De kinderen vonden het een topdag....hihihi.

Maandag mocht Nora mee op een uitje met de crèche. Ze ging met de bus naar Gävle en oma ging als begeleider mee. Had de leidster gevraagd omdat ze dat beter vond voor Nora dat er iemand van ons bij was. Ze zijn naar het kunstmuseum geweest en mochten ze daarna ook nog zelf kunst maken. Ze heeft een mooi kunstwerk gemaakt dat in de zomer samen met nog 399 andere tentoongesteld wordt in het grote park can Gävle. Super leuk!

Afgelopen woensdag ben ik weer een dag met Nora meegeweet naar de crèche. Die dag kwamen ook de dames van het museum naar de crèche om samen met de kindjes streetart te maken. Letterlijk Wat je vind daar een kunstwerk van maken en zelf er een foto van maken met een professionele camera. De foto maken vond ze het leukste :-).
Ik ben vervolgens voor de lunch weggegaan om te kijken hoe ze het zou doen in haar eentje. En dat ging erg goed. De donderdag hebben we geprobeerd hoe ze het de hele dag alleen zou doen. En dat ging super goed ....al was haar leidster het nog niet helemaal eens dat ze al een hele dag alleen bleef. Maar had meer met haar onzekerheid te maken met hoe om te gaan met een kindjes met een andere taal. Vrijdag is Nora daarom van half 9 tot 2 geweest en heeft Anette haar opgehaald. Ook die dag was het weer super gegaan en ook de leidster was nu toch wel wat zekerder. Vanaf komende week gaat ze van half 9 tot 2 en haalt Anette haar op.

Onze grote jongen word echt groot.....zijn eerste tand is eruit!!! Oh hij was zo trots. Hij zat al een tijdje los en bij het eren van een stuk komkommer is ie er uitgevallen. Hij vind het geweldig :-). Ik heb gelijk een stoer tandenbewaardoosje voor hem besteld. De tand gaan we nog onder zijn kussen leggen voor de tandenfee.

Gisteren was het markt in het dorp. Dat was een hele happening. In de hele gemeente waren aankondigingen...je kon er niet omheen hihihi. Er stonden allemaal locale lekkernijen en de kinderen hadden de snoepkraam al gespot. Paar lekkere dingetjes gekocht en daarna koffie bij Anette thuis. Daarna ben ik nog met Sandra en Anette naar een grote second hand store in Gävle geweest. Die was echt super groot en hadden echt mooie spullen staan. Daarna zijn we naar de nieuwe Dollar store gegaan....nou die was zo groot daar kan je je wel een hele dag shoppen. :-).

De kindjes logeren de komende week samen met Dave bij Anette. Ik ben nu een week in NL en logeer bij pa en ma. Even weer een weekje Tilburg. Eerste keer alleen reizen vond ik best spannend. Maar is op wat luchtzakken erg goed gegaan. Was mooi op tijd op Schiphol en pa en ma stonden al klaar bij de gate. Onderweg even op een koffie en een broodje getrakteerd. Papa kennis laten maken met Starbucks, de limited pumkin spice Latte vond ie toch wel erg lekker. :-).
Nu een weekje druk en zoveel mogelijk mensen zien en dan zaterdag weer terug vliegen. Morgen weer ouderwets op de fiets werken... ;-)

1. Corry en Aart van der Rest:
    2 oktober 2018
    Fijn om weer even terug te zijn Sabrine.! En goed om te horen dat jullie het daar zo fijn hebben en alles voorspoedig verloopt met de kindjes. Veel plezier de komende dagen!
  2. Hanny & Mark:
    2 oktober 2018
    Fijn om te lezen,dat het tof met jullie gaat.
    Veel plezier hier weer ff in Tilburg.
    Groetjes
  3. Hetty Brugman:
    4 oktober 2018
    Oh weer even de Tilburgse luchten opsnuiven de drukte ervaren en dan weer als de wiederweerga lekker naar de frisse lucht de ruimte en de rust. Veel plezier lieverd. 💋😘😚🍸
  4. Hetty Brugman:
    4 oktober 2018
    Oh weer even de Tilburgse lucht opsnuiven en de drukte ervaren. Dan weer als de wiederweerga lekker terug naar de kindjes je man de schone lucht de rust en de ruimte. Op naar de sneeuw. 🍸🍹❤😘😍
  5. Karin Priem:
    10 oktober 2018
    Je zal inmiddels al weer terug zijn in het mooie Zweden. Het was zeker wel fijn om je ouders weer even te zien.
    Zo te horen gaat het goed met jullie en zijn Niek en Nora aardig gewend.
    Groetjes en liefs aan iedereen!