Weer een week voorbij ;-)

19 september 2018 - Totra, Zweden

Het weer is tot op heden echt top. Hebben nog maar weinig slechte dagen gehad.
Wat dat betreft hebben we echt geluk gehad. Vandaag ook weer 21 graden en vollop zo'n....heerlijk!

Niek leert iedere dag nieuwe Zweedse woorden. En hij vind het nog steeds leuk :-).
Nora haar crèche is ook van start gegaan. Hier gaat het alleen iets anders. Hier willen ze het liefst dat je als ouder de hele week mee komt zodat ze geleidelijk aan kunnen wennen.
Maar ja dat gaat niet gemakkelijk ivm werk. Zodoende is maandag de eerste dag anette meegegaan voor de kennismakingsdag. En ook dinsdag was oma mee. Toen was het van 9:00 Tot 14:00. Die dag had Nora het erg goed gedaan...er waren alleen weinig meisjes en dat vond ze niet zo leuk.
Vandaag ben ik meegegaan van 9:00 Tot 14:00 mee geweest. Ze vond het in het begin erg spannend maar toen ze wat losser werd en zag dat er meer meisjes waren ging ze lekker spelen. En ze heeft zelfs 4 nieuwe vriendinnen genaakt. Ze zei: ze konden haar vriendinnen van Tilburg niet vervangen, want die mist ze nog steeds heel erg....maar leuk nieuwe vriendinnetjes te leren kennen. :-)
Maandag mag ze mee een dagje weg met de bus. Haar juf zei wel dat het een goed idee zou zijn om wat meer dagen achter elkaar te komen met begeleiding. Maar moeten we nog even bekijken hoe we dat gaan doen. Maar komt goed. Nog even en heeft ze geen begeleiding meer nodig. ;-)

Afgelopen zaterdag zijn we naar Gävle geweest. Het was culturele markt dag. We dachten dat er een hoop kraampjes stonden en er van alles te doen was.....maar was toch wat anders. Hihi. Er waren allemaal verschillende eetkraampjes uit allemaal verschillende landen. Gyros uit Griekenland, paella uit Spanje en natuurlijk kaas en stroopwafels uit Nederland....jammie! Hebben gelijk komijnekaas en stroopwafels ingeslagen :-).
Ook zijn we met Niek naar de kapper geweest.....was hard nodig. De meeste kappers zijn hier best aan de prijs. Deze ligt tussen de 35 en 45 euro. Ook voor kinderen. Maar in Gävle hadden we in de hoofdstraat een kapper gevonden voor 20 en heeft super geknipt. Niek zelf was er ook erg blij mee.... :-)

Zondag ben ik met Anette op pad geweest. Er was een kofferbak verkoop in Hille. Dat was erg leuk en letterlijk verkoop uit de kofferbakken. Het weer was erg lekker dus veel mensen die er op uit gingen. Daarna zijn we doorgereden naar Valbo, daar zou een grote Loppis zijn. Dus wij op zoek. Rijden we door een dure wijk met super veel mooie huizen....erg gaaf. En we vonden de loppis. Was inderdaad een grote, maar helaas niet veel. Alleen maar glaswerk, dus daar hadden we niet zoveel aan.

Op de terugweg had Anette een bord van een monument gezien. Er zou een huis uit het stenen tijdperk zijn. Dus wij de auto geparkeerd en op zoek. We liepen een bospad in met een stijle helling. Boven aan gekomen stond een bord met wat vage tekst. We keken rond maar zagen niks, een hoop stenen in het pad. Anette las het bord en volgens de tekst moesten we er bovenop staan. Nou we hebben even hard gelachen en zijn maar weer terug gelopen.

We waren nu toch in de buurt dus zijn we naar de indoor speeltuin Alborgen gereden. Dit is een bekend spookhuis die in een paranormaal programma is geweest. Moet zeggen voelde wel wat raar om daar rond te lopen. Het was gesloten dus konden we niet naar binnen helaas....

Terug naar Totra vonden we onderweg nog een loppis. Was nog best een flinke loppis met best leuke spullen. Maar hebben er niks gekocht. Bijna terug bij Totra hadden we nog een loppis. Een oudere rocker kluizenaar woont daar en heeft echt erg veel spullen staan. Zoveel dat je het niet eens allemaal kan bekijken. Hier heb ik een oude fotocamera gekocht. Die vind ik erg gaaf. Leuk straks ter display te zetten. ;-)

1. Aart vd Rest:
    20 september 2018
    Jullie zijn igg lekker bezig zo te lezen. Fijn dat het goed met de kinderen gaat. Heeft Dave al werk? Ennuh, een loppis is een rommelmarkt vermoed ik haha.