De avonturen tot nu toe... :-)

19 juli 2018 - Totra, Zweden

Hoi allemaal

Sorry voor het wachten op een volgende blog. :-). Wat hebben we in de tussentijd allemaal gedaan....
Door de warmte kan je niet echt wat doen. We zijn met de kindjes bijna iedere avond even bij de badplaats. Dan is het lekker rustig. Overdag is het er erg druk. Groot voordeel van Totra Baded is het ondiepen. Ze kunnen er zo fijn spelen zonder dat we ons zorgen moeten maken dat er wat gebeurd.
Jeppe heeft vanacht bij ons in de Stuga gelogeerd. Dat vond Niek wel erg gezellig. Duurde ook even voordat beide heertjes sliepen :-). Nora lag bij ons met gevolg dat ik nog maar een klein hoekje had waar ik kon slapen... zij en Dave lagen erg breed uit.

Verder zijn we afgelopen dagen bezig geweest met de papieren voor de Zweedse belastingdienst. Ik wacht nog op 2 stukken en dan moet alles compleet zijn. Hopelijk is dan alles vlot geregeld. We moeten wel naar het kantoor toe met z'n viertjes, het kan en mag niet digitaal. Dus zodra we alle papieren op orde hebben kunnen we er heen om onze persoonsnummers te regelen.

Ik heb al een deel van mijn werk spullen ontvangen...nu alleen nog in afwachting van de laptop. Hopenlijk komt die morgen, want moet maandag wel gaan werken...en op zaterdag komt er geen post schijnbaar in Zweden. So fingers crossed :-)

Vandaag heb ik samen met Nora Anette opgehaald en zijn we naar Ockelbo geweest. Gewoon er even uit. Lekker in de airco... hihi.
Toen we daar aankwamen kon je de rook van de bosbranden wel goed ruiken. Anette zei ook dat we daar een stuk dichterbij de brand zaten. Nou dat kon je wel ruiken ook. Maar alles en iedereen liep op het gemakje of er niks aan de hand was. Raar hoor.
Zijn naar een paar winkeltjes geweest en hebben even wat gedronken op een terras...waar heel toevallig nog een Nederlands gezin even zat bij te komen.
Op de terugweg vanuit Ockelbo zijn we nog even naar een kleine Loppis geweest. (Rommelmarktje bij iemand thuis) was een hele lieve oudere vrouw, maar had echt alleen maar troep staan.

Om kwart voor 5 hebben we de kindjes even naar oma gebracht om te spelen en een ijsje te eten. Dave en ik gingen met Sandra en Anders meekijken naar een huis in Ockelbo. De bezichtiging was om half 6. We komen daar aanrijden en zien daar een super gaaf mega groot huis...wel een flinke opknapper maar echt super mooi. Kijk maar op de foto's kunnen jullie het zien.
Bij binnenkomst liepen we de keuken in en die had een deur met trap naar de kelder. Nou ik kreeg even exht zo'n horrorfilm gevoel :-). We moesten de lampjes van onze mobielen aan doen om wat te zien. Maar exht nog groot onderin. 3 verschillende kamers, waarvan er 1 wel blank stond.

Wij weer naar boven en de begaande grond bekeken. Wat een kamers en erg groot. Er waren 4 kamers en allemaal flink van formaat. Komen we in ik denk de 2de woonkamer staan er allemaal bekers en trofeeën. Blijkt het echtpaar wat daar gewoon heeft kampioen powerliften te zijn geweest. Echt een wand vol prijzen.
Door naar boven de trap op. Komen we op een overloop....nou die was net zo groot als bijna het hele appartement waar we gewoon hebben.... :-). De grote slaapkamer was echt mega groot met een dubbele deur. Zo Gaaf! Op de overloop vond ik nog een rare deur en die ging naar de zolder. Ook weer zo'n horror moment...hihi. en heet daarboven niet normaal.
Buiten stond echt een hele grote boom. Dave zei gelijk dat die wel erg geschikt was voor een mooie boomhut. Was echt een heel gaaf huis. Maar toch te ver weg en moest echt te veel gedaan worden....

Na de bezichtiging hebben we de kindjes wewr opgehaald en waren we uitgenodigd om bij Stef en Kaysa te Komen eten bij de B&B Hedenstugan. Hebben heerlijk gegeten in de natuur en was erg gezellig. Van de week gaan we nog even een bakkie doen.

Morgen toch alvast naar Zweedse belastingdienst om te kijken of we toch onze aanvraag vast in gang kunnen zetten.
Ik hou jullie op de hoogte.....

1. Leny Robbe-Mols:
    19 juli 2018
    Lijkt wel een paleis dat huis.
    Vindt het niet zo mooi.
    Gr van pa en ma
    En opa en oma
    Love you all ♥️♥️♥️♥️😘😘😘😘
  2. Jess:
    19 juli 2018
    Jullie gaan al flink van start zeg, goed bezig! En maandag dus alweer aan het werk voor jou, dat schiet wel op. Hoop dat jullie snel gesetteld zijn maar aan jullie inzet zal het niet liggen. Succes!! Groetjes Jessica
  3. Linda Van Oers:
    20 juli 2018
    Haha je eigen haunted mansion😉. Ach dat oriënteren en rondkijken is toch ook helemaal leuk. Hoop dat jullie iets moois naar jullie zin vinden op n pracht locatie met mega tuin voor onze tenten😋. Duim dat de laptop binnen komt vandaag. Fijn weekend dikke knuf 😘
  4. Karin Priem:
    20 juli 2018
    Leuk om jullie zo te zien. Wat een groot huis zeg, iets kleiner mag wel.
    Jullie zullen vast wel iets leuks vinden.
    Succes met werk Sabrina en doe iedereen de groetjes van ons
  5. Rob en Marleen:
    20 juli 2018
    Wat leuk om jullie avonturen te lezen ...Zo hebben wij een beetje indruk van jullie Zweedse leven...en wat een groot leuk huis...maar helaas iets te ver weg...En is je laptop aangekomen vandaag ? Veel plezier en kijk nu al weer uit naar je volgende blogxxxx
  6. Hetty Brugman:
    21 juli 2018
    Wat een gaaf huis zeg. Jammer dat het zo ver weg staat. Anders zou je in de kelders escape rooms kunnen maken. Hihihi🤣🤣🤣🤣
  7. Mandy Van eijk:
    1 augustus 2018
    Oeh dat huis was wel erg gaaf. Maar er komt vast een ander mooi huis.
    Leuk om alles te lezen. Je schrijft leuk! Geniet moppie. Xx